Muzyka to nie tylko dźwięki – to język emocji, wyobraźni i kreatywności.
Wesołe wiewiórki uczestniczyły w zajęciach „Aktywne słuchanie muzyki według Batti Strauss”. Ta forma pracy z utworem aktywizuje dzieci nie tylko poprzez słuchanie, ale także zabawę, grę na instrumentach, taniec z chustami czy innymi rekwizytami (wstążki, woreczki itp.) To sposób zapoznania dzieci z muzyką klasyczną, poprzez czynne włączanie ich do działań powiązanych z muzycznym dziełem. Przedszkolaki zapoznały się m.in. z takimi utworami jak: „La basque” M. Maraisa, „Polka Italiana” S. Rachmaninowa, „Pizzicato” L. Delibes, „Taniec węgierski cz. I” J. Brahmsa, „Galop komediantów” D. Kabalewskiego, „Marsz turecki” W.A. Mozarta.
Dzięki aktywnemu słuchaniu muzyki dzieci wchodziły wielozmysłowo w utwór muzyczny, odbierały emocje utworu, ale i zaczynały odczuwać swoje emocje pod wpływem utworu, rozwijały motorykę dużą, małą oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Warto pamiętać, że dzieci biorące udział w aktywnym słuchaniu muzyki stają się bardziej wrażliwe, systematyczne, uporządkowane, przejawiają większą motywację do działania, a także lepiej i chętniej koncentrują się na muzyce.
Wesołe wiewiórki odkrywały nowe doświadczenia muzyczne oraz poznawały tajemnice zakodowane w muzyce.
Marta Lesiewicz